Telenor

En ny digital lösning för effektiv ärendehantering och smidig direktkommunikation för SME-kunder i Mitt Företag

Tjänster

UX-Design
UI-Design

Konceptutveckling
UX-Konsulter

Utmaningen

På grund av LEK-lagen behövde Telenor stänga ner sin e-postkanal för kommunikation med SME-kunder och överföra all ärendehantering till Mitt Företag-portalen. Målet var att skapa ett smidigt system där kunder enkelt kunde kommunicera med Telenor direkt i portalen.

Lösningen

Som UX-lead ledde vi projektet tillsammans med Telenors team och designade en inkorg, ett flöde för att skapa ärenden och en ärendedetaljsida för direktdialog med Telenor, inklusive möjlighet att skicka meddelanden och ladda upp bilagor. Efter användartester utökades projektet med en supportsida för att underlätta självbetjäning genom guider och artiklar.

Resultat

• Effektiv ärendehantering med funktioner för att skapa och hantera ärenden direkt i Mitt Företag.

• Inkorg och ärendedetaljsida för smidig dialog med Telenor.

• Ny supportsida med strukturerade guider och artiklar för ökad självbetjäning.

Kundcitat

With a driven mindset and a focus on improving the customer journey, Samir from Nyton has made a significant impact on Telenor’s B2B customer experiences. His out-of-the-box thinking consistently adds business value, making collaboration both productive and enjoyable.

Eva-Lotta Wojtasik
Product Owner at Telenor Digitial Channels B2B